KPN heeft zijn cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd. De gecorrigeerde omzet steeg met 0,2 procent naar 1.296 miljard euro, het bedrijfsresultaat met 0,6 procent naar 589 miljoen euro en de vrije kasstroom daalde met 2,1 procent naar 284 miljoen euro. KPN zegt hiermee voor te liggen op het eigen schema van groei voor de ‘mass market’ (consument, mkb, wholesale).
Strategie volgens CEO succesvol
“We zetten alles op alles om iedereen in Nederland te verbinden met een duurzame toekomst. We hebben omzetgroei gerealiseerd in het mass-marketsegment, een belangrijk teken dat onze strategie succesvol is”, zegt CEO Joost Farwerck van KPN. “Het is een stap in de richting van duurzame groei voor het hele bedrijf, waar we overigens ook lichte groei lieten zien. Ons mobiele netwerk is opnieuw bekroond als beste netwerk van Nederland, en het snelste 5G-netwerk. Ook hebben we de klantervaring verder verbeterd. Kortom, we liggen op koers om onze doelstellingen voor 2021 waar te maken.”
Zie voor de volledige kwartaalcijfers het bericht via onderstaande link.
Bron: KPN